איך נדע לקבל החלטות?



כאישה גרושה, את יודעת עם כמה שאלות והחלטות את צריכה להתמודד כמעט לבד


הילדים צריכים הכוונה וייעוץ כל הזמן, לפי הגילאים זה הולך ככה: 

לאיזה חוג לרשום את הילד, מה הכי יתאים ויקדם אותם ואחכ זה שאלות למסלול בתיכון מה יהיה הכי טוב בשבילו/ה ואח"כ בצבא: איזה תפקיד לבקש ואיפה לשרת, ואחרי השחרור מה תמליצי לבן/לבת שלך: איזה טיול לעשות, לאן לנסוע ולכמה זמן והאם לעשות פסיכומטרי עכשיו או אחרי שיחזרו ואיפה כדאי להירשם ללימודים.


וואלה, אלה שאלות שאנחנו לא תמיד יודעות מה לענות, אפילו על עצמנו ביום יום אנחנו לא יודעות מה יהיה הכי נכון או הכי טוב, הכי מדוייק.. לא יודעות.. ועכשיו לכוון את הילדים למסלול החיים שלהם? מאיפה נדע מה נכון?

אין ספק שיש אנשים שיש להם יותר ביטחון בעצמם ויותר קל להם לראות את התמונה הגדולה ולקבל החלטות בביטחון ויש אנשים שזה קצת יותר מורכב להם.


אני חושבת שכהורים הכי חשוב שנפתח לילדים שלנו את השריר הזה של המסוגלות וקבלת ההחלטות וגם אם הם לא יודעים מה להחליט, להיות אלו שמקשיבים, מכילים, בלי תסכול אלא פשוט להיות שם איתם בהתלבטות ולסמוך עליהם שיקבלו את ההחלטה שהכי טובה להם כרגע. דגש על כרגע בנקודת זמן הזו. 

כי מי יודע?אף אחד לא יודע מה נכון או לא נכון באופן מוחלט, כי מה שטוב למישהו אחד יכול להיות לא מתאים למישהו אחר.והכי חשוב, לסמוך על עצמנו ועל הילדים, שגם אם קבלו החלטה שמתבררת כלא טובה, שהם ידעו להתמודד איתה ולצאת טוב יותר מכל מצב.

זה אולי נשמע קצת קלישאה, אבל זה חשוב: להגיד לעצמנו ולילדים שלנו: אני סומכת על עצמי, אני סומכת עלייך. תסמכו על עצמכם